Etiketter

mandag 23. mai 2011

Puff daddy

 Har  lenge hatt lyst på en strikket puff, så på to kvelder strikket jeg  meg en. Jeg har strikket den i Hubro fra Sandnes garn, fargen er en nyanse av grå. Ser i ettertid at jeg skulle ha fyllt den enda mer, så kanskje jeg tar den opp igjen og stapper inn en dyne til.Viss det blir bra har jentene lyst på hver sin til å ha på rommet.



OPPSKRIFT

Legg opp 50 masker med enkel tråd på pinne nr 10, strikk rettstrikk til ønsket lengde.
Sy sammen kortsidene
snurp sammen den ene siden
stapp puffen  med dundyner ( de billigste på Jysk)
snurp sammen og fest trådene.
 For å få det jevnt og fint når du snurper gjorde jeg det i to omganger. Jeg dro gjennom en tråd i annenhver maske og dro, så tredde jeg tråden i de resterende maskene.
Kjempe enkelt og veldig dekorativt . Lykke til



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar